Thursday, October 6, 2011

PCT102-ELEMENT OF PHOTOGRAPHY

PCT102-ELEMENT OF PHOTOGRAPHY aku paling suke subjek ni.sebb ape???sebb die banyak bermain dengan camera...tpiiiiiiiiiiiI!!! ade gak tulis+ n bace+ ni,2 yg aku x suke siket la=..= sebb aku ni jenis yg x pandai teori+ ni hafal+ bagai=..=,aku banyak kepade kemahiran sebb aku suke kn kemahiran^^tpi banyak lgi yg aku kene belajar..

FIRST ASSIGNMENT:


PINHOLE CAMERA

kene wat pinhole camera sendiri pakai kotak..x kesah la kotak ape+ pun blh tpi mesti wat mcm dlm gmbr 2....konsep die ok! bkn sebijik+ kene wat mcm dlm gmbr 2=..= dekat bape kali aku wat bende ni SUSAH DOOOOOO!!! tpi dekat+ nk kene hantar 2 la bru jadi gmbr aku TERBAIK KOT!!!! dlm kelas aku la=..= bkn antare sume+ kelas ok...aku memang suke wat keje last2 minit ni..hihihihi!!

SECOND ASSIGNMENT:


DEPTH OF FIELD

SHALLOW DEPTH OF FIELD

SLOW SHUTTER

PENNING.bro ni ingat aku wat speed trap..ahaha!cuwak ko!^^

FAST SHUTTER




yg bunga 2 untuk APERTURE aku buat keje 2 dekat PUTRAJAYA my FAVORITES! place to lapaking sekarang ni ^^v hahahaha!! pas 2 yg moto+ 2 untuk SHUTTER aku buat kat depan kem aku ni je,mase 2 pukol 2 ptg x silap=..=pehhhhh!!!panas gile kotttt!!! tpi keje punye pasal kn aku terpakse redah la=..= nk jadi PHOTOGRAPHER bkn nye senang klu nk jadi terbaik kene la banyak berkorban..kn!kn!kn! btl x cik khairul!


ni la lecturer PCT102 aku EN.KHAIRUL ANUAR^^die ni sebenar nye garang beb,tpi die kawal marah,aku suke gaye die^^

ni CIK SHA die ni mule2 garang gile beb lame2 dh kenal die..hmm!hampeh masok air gak..ahaha!!die ajar studio! *gmbr ni muhkriz yg snap n edit 



THIRD ASSIGNMENT:

LANS SCRAP BOOK

ASSIGNMENT ni aku buat biase2 je =..= x tau la pasal mase ni aku malas GILE! nk buat,mungkin aku rase assignment ni senang sngt kot..ahaha!!yela seperti biase^^ last+ minit aku baru buat keje ni,n seperti biase jugak la aku gune kn mase buat keje ni dengan main GAME!^^hahaha!! n ade gak buat+ keje lain siket...ala SCRAP BOOK je ko!!=..=..tibe di hari penghitugan segale keje+ SCRAP BOOK^^hahahaha!!mcm sial ayat!!JENG! JENG! pehhhhh!!! aku ingat kn sume buat biase+ je rupe nye ade yg buat mcm majalah,ade yg buat mcm album khawin pun ade n yg mcm+ lgi la yg style2 cume aku gn ADY, aku punye member sekepale je yg buat cincai2 tpi aku lgi ok la dri ady ni ha die punye lgi cincai^^ahahahahhahahaa!!! tpi asal kn hantar ok^^ rajin kn aku^^ihihihihihihi!!


FOURTH ASSIGNMENT:

WHITE BALANCE

ASSIGNMENT ni senang je bende dh ade dlm camera 2 ko tinggal setting pas 2 snap je la^^ taapppiiiiii!!! bnyk btl tapi+ aku ni.ahhahaha!! die punye subjek 2 menarik ke x?2 yg kite nk tengok sebenar nye..seperti biase lagi^^ aku ni memang malas nk pk yg gempak+ yela part 1 kn baru,karang part 3,4,5 dh xde idea(padahal memang xde idea pun yg ade sume x leh pakai) so dh last+ minit kn sebat je la yg ni^^hihihihihihi!!


AUTO

CLOUDY

DIRECT SUNLIGHT

FLASH

FLORESCENT

INCANDESCENT

FIFTH ASSIGNMENT:

COMPOSITION

ASSIGNMENT ni sedikit susah la nk buat,sebb kene perah otak banyak nk dpt idea. yg ni bru banyak terase mcm budak foto..ahhahahaa!seblm ni x rase sngt pun=.=seblm ni rase mcm budak fine art yela sem 1 ni banyak lukis+ dri gmbr nye..meh! aku tunjok aku punye final^^ nk tengok x?ni dh kire final projek aa ni..bnyk gak gmbr yg kene reshoot balek..

LINE

RULE OF THIRDS

SHAPE

TEXTURE

antare sume2 ni yg paling susah nk buat adalah gmbr PICTURE WITH CONCEPT yg di antare berkali+ la gak kene suruh reshoot balek.. mule2 aku buat gmbr yg ni:

gmbr ni bile print pecah siket so RIJEK!=..=

kene RIJEK! sebb kurang menarik=..=

yg ni ok dh die ckp TAPI!! nape mesti pakai ayat al-quran=..= so die x suke.so buat lain.


pas 2 die bgi la siket tips+ kn die bebel+!!!bla!bla!bla!bla!=.=n last sekali die bgi aku kate2 semangat^^, ni lgi 2 hari ni nk kene hantar..pas 2 aku balek la dgn kate+ semangat yg die bgi 2..dok lepak jap,main game dulu^^ pas 2 tibe+!!! tengok muke kwn aku yg bru balek dri kelas name die FADHIL!@PUNYU!@SHEGI! dtg la 1 idea singah kat pale otak aku ni..so terime kasih la kpd die^^ahahahaha!! dan! terhasil la yg ini^^ taraaaaaaaaaa!!!

MY PICTURE WITH CONCEPT^^

OK X! OK X! ckp ok cpt!!klu x NI MAKAN DIE! ! hahahaha!! xde la ikot ikhlas la..
^________________________^

No comments:

Post a Comment